W ramach naszych serwisów internetowych stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach reklamowych i statystycznych. Cookies mogą być również stosowane przez współpracujących z nami reklamodawców oraz przez firmy badawcze.W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje dotyczące stosowanie cookies, w tym możliwości dokonania zmiany ustawień w zakresie cookies znajdą Państwo w naszej "Polityce Prywatności". X

Most Dworcowy w Poznaniu

FEROCO S.A. w okresie od listopada 1996 r. do grudnia 1998 r. rozebrało istniejący i wybudowało nowy wiadukt – nitkę południową nad torami kolejowymi stacji PKP Poznań Główny.
Obiekt drogowo-tramwajowy stanowi wieloprzęsłowa skrzynkowa konstrukcja stalowa zespolona z płytą żelbetową. Ciężar łączny konstrukcji wiaduktu wynosi 885 ton, a długość całkowita obiektu - 203 m.
W ramach inwestycji przebudowano również ramę stalową i podpory żelbetowe wraz z zabytkowym wystrojem architektonicznym, wykonano schody zewnętrzne, torowisko tramwajowe oraz nawierzchnię drogową na wiadukcie i dojazdach. Ponadto wyremontowano tory kolejowe pod wiaduktem, przebudowano linię srk, sieć trakcyjną PKP i MPK.